۶۷ واحد صنعتی و تولیدی استان همدان با ۴۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری روز سه شنبه با حضور «بابک دین پرست» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در آیین بهره برداری از این طرح ها، گفت: برای اجرا و بهره برداری از این طرح ها با ۷۵۰ نفر اشتغالزایی در مجموع ۴۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

«ظاهر پورمجاهد» افزود: از این تعداد طرح، ۱۶ پروژه در بخش صنعتی است که با ورود این طرحها به چرخه تولید برای ۴۶۶ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برای بهره برداری از این واحدهای صنعتی ۲۰۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: این صنایع در زمینه تولید آجرفشاری، پودر کربنات کلسیم. تولید ورق پی وی سی، تولید داروی مسکن، چینی آلات بهداشتی و تیرچه فولادی و برخی محصولات دیگر فعالیت دارند.

پورمجاهد یادآوری کرد: کارخانه آرد اطمینان در شهرستان کبودراهنگ بعد از هشت سال رکود با اشتغال ۳۷ نفر احیا و دوباره به چرخه تولید بازگشت که جزو ۶۷ طرحی است که امروز بهره برداری شد.

وی ادامه داد: از ۶۷ طرح افتتاح شده امروز، ۲۵ طرح در بخش کشاورزی است که سردخانه پنج هزار تنی در شهرستان بهار به نمایندگی از این طرحها به بهره برداری رسید. 

پورمجاهد تصریح کرد: استان همدان قطب تولید سیب زمینی است و توسعه سردخانه ها برای نگهداری اصولی این محصول بسیار ضروری است. 

وی با بیان اینکه همچنین از مجموع این طرحها ۲۶ پروژه در زمینه تامین زیرساخت های عمرانی در شهرک های صنعتی استان است که امروز به بهره برداری رسید، افزود: ۷۰ میلیارد تومان صرف اجرای این زیرساخت ها شده که آماده استقرار صنایع جدید است.